PS - Hur jag redigerar bilder

Detta är ett väldigt simpelt tips. Detta är hur jag redigerar mina bilder vanligen.
Eftersom jag fotar i raw format måste jag alltid redigera mina bilder åtminstone lite (raw betyder att kameran inte lägger på någon extra kontrast eller något extra ljus som i jpg) och det är också därför de ser så gråa ut i original. Så detta tips är hur jag redigerar bilder när jag inte vill redigera dem speciellt utan bara lägger på dendär kontrasten och detdär ljuset som kameran lämnar bort.

Före                                                                 Efter


Här är en länk till tipset.
Bilden var nämligen väldigt stor.

Mer sådant eller var det dåligt? Och ge gärna tips på hurudana photoshoptips jag ska visa i bloggen. Om ni vill ha mer redigeringstips eller tips på något annat, som hur man gör egna actions eller något! :)

Kommentarer
Postat av: BbyPeach

hej!

Vad med och tävla om länkning!

Gissa bara rätt kändis så är du med :D!

Postat av: jenna

trevli blogg du har! & fin edu (:

2011-03-05 @ 15:37:14
URL: http://jennascreams.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0